Sajtószoba





2014


2014. május 7.


A 2014 március 31-ig tartó 6 hónap eredményei

A 2014 március 31-ig tartó 6 hónap eredményei

A félévi eredmények megerősítik éves célkitűzéseinket

Áttekintés – Módosított bázis   Félévi eredmények Változás
    2014 2013 Aktuális Állandó valutában Alap
Fókusz márkák mennyisége md szál 60 62 -3%   +4%
Nettó árbevétel £m 3,134 3,284 -5% -2% +2%
Dohány módosított műk. profit £m 1,296 1,359 -5% -2%  
Logisztika módosított műk. profit £m 73 74 -1% -1%  
Total módosított műk. profit £m 1,367 1,425 -4% -1%  
Jövedelmezőség/részvény pence 89.6 90.2 -1% +3%  
Időközi osztalék pence 38.8 35.2 +10%    

Minőségi növekedés

  • Fókusz  Márkák: az alapvető mennyiség +4%, magasabb a piaci átlagnál
  • Speciális Márkák: nettó dohányjövedelem  +6%
  • Növekedési Piacok: nettó dohányjövedelem  +7%
  • Megtérülési Piacok: fenntartott profit teljesítmény

A készlet optimizálási program csökkentette a kereskedelmi raktárkészletet

  • Jelentős készletcsökkentés, mely hatással volt a bevételre, profitra és a mennyiségre
  • A készlet optimizálási program erősíti hosszútávú kínálati hatékonyságunkat

Költség optimalizálási program

  • A folyamatban lévő költség optimalizálási program 60 m£ járulékos megtakarítást hoz éves szinten

Fenntartható részvényjövedelmek

  • 10%-os erős időszaki osztalék növekedés, 2015-től negyedévi osztalékfizetés

Az éves kilátások változatlanok

  • Mérsékelt  módosított jövedelmezőség/részvény álandó valutában és további, legalább 10% osztaléknövekedés

Alison Cooper, vezérigazgató kijelentette: "Folytatjuk az üzlet minőségére és fenntarthatóságára irányuló stratégiánkat. Készlet optimalizálási programunk elkerülhetetlenül hatással volt a mutatóinkra, de elégedett vagyok alapvető tevékenységünkkel. Fókusz márkáink a piaci átlagnál jobban teljesítettek, az alap mennyiség 4%-al növekedett. Költségbázisunk aktív menedzselése alapokat szabadít fel ezen márkákba való befektetésre és fejlesztésüket tovább támogatja készlet optimalizálási programunk."
"Második félévi prioritásunk az, hogy erre a növekedési potenciálra alapozva építsünk, különös figyelemmel piaci részesedésünk erősítésére, amely sok területen növekvő trended mutat. A körülmények még mindig nehezek számos piacon, de továbbra is kitartással dolgozunk éves céljaink megvalósításán."

Áttekintés – Jelentett bázis   Félévi eredmények Változás
    2014 2013 Aktuális Alap
teljes dohány mennyiség md SE 140 152 -8% -4%
Bevétel £m 12,717 13,376 -5%  
Működési profit £m 999 1,201 -17%  
Alap jövedelem/részvény pence 38.1 62.4 -39%  

2014. március 13.


Közlemény

Az Imperial Tobacco Magyarország Kft. (Cg.: 01-09-886590, székhely: 1138 Budapest, Váci út 141.) – hivatkozással a Gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. (Grtv.) 20. § (2) bekezdésében előírt kötelezettségére - ezúton teszi közzé a 2013. naptári évben a Grtv. szerint meghatározott reklámra és szponzorálásra fordított kiadásainak összegét. A reklámra fordított kiadások összege 55 164 295 Ft volt. A Grtv. 20. § (1) előírásainak megfelelően a vállalat dohánytermékekre vonatkozó szponzorálást nem folytatott, így az ilyen kiadások összege 0 Ft volt.

2014. február 13.


Időszaki eredményjelentés a 2013. december 31-én zárt  3 hónapról (2014. évi pénzügyi év első negyedév)

Időszaki eredményjelentés a 2013. december 31-én zárt  3 hónapról (2014. évi pénzügyi év első negyedév)

Az első negyedév (Q1) stratégiai előrelépést mutat és megerősíti az éves kilátásokat
  Q1 jelentett jelentett % változás Alap % változás
Nettó dohány bevétel millió £ 1,564 -6 +1
Növekedési márkák szálankénti ekvivalens, milliárd 29 -12 +2

  • A növekedési márkák a piaci átlagnál 2%-al jobban teljesítenek (a Növekedési Piacokon 8%-al). Tízből hat  növekedési márka mennyisége növekedett. A teljes mennyiség 43%-a növekedési márkákból származik (+3% 2013 azonos időszakával szemben) és a nettó bevétel 39%-át adta.
  • A Növekedési Piacokon 3%-al nőtt a nettó dohány bevétel, egyéb piacokon az iparág átlagának megfelelő 1%-al.
  • Előreléptünk raktárkészlet optimalizálási programunkban.
  • Nem volt jelentős változás a piaci részarányban a 2013. pénzügyi év végéhez képest (közel  5%).
Alison Cooper vezérigazgató kijelentette:

"Továbbra is tartjuk magunkat stratégiánkhoz, erősítjük a fenntarthatóságot és minőséget eladásainkban. Növekedési Márkáinkra és a lehetőségekre összpontosítunk  a Növekedési Piacainkon, melyet kiegészít a lassú javulás Megtérülési Piacainkon. Üzleti tevékenységünk minősége javult Növekedési Márkáink biztató, piaci átlagot meghaladó eredményeivel.   A negyedév során jelentős haladás történt raktárkészlet optimalizálási programunkban, javítottuk rugalmasságunkat és piaci reagálásunk sebességét.

"Az eredmények várakozásainknak megfelelőek. További készlet optimalizálásra lesz szükség, miközben folytatódik költség optimalizálási programunk és hozzájárulásunk beruházási terveinkhez. A 2014. évi teljesítményt illetően továbbra is mérsékelt mennyiségi növekedést és az osztalék terén 10% növekedést várunk."

2014. február 5.


Igazgató tanácsi kinevezések

Igazgató tanácsi kinevezések

Az Imperial Tobacco a mai napon több változást jelentett be a Tanács összetételében.

Mint azt korábban jeleztük, Iain Napier non-executive (külső) elnök és Berge Setrakian non-executive (külső) igazgató a mai nappal visszavonulnak.

Mark Williamson alelnök veszi át az elnöki pozíciót, akitől Michael Herlihy veszi át a szenior független igazgatói pozíciót. Michaelt  a Bérezési Bizottság elnöki székében David Haines követi.

Örömmel jelentjük, hogy 2014. február 6-tól hatályos Karen Witts kinevezése a Társaság külsős igazgatójává. Karen tagja lesz az Audit, Bérezési és Kinevezési Bizottságoknak is.

Karen a Kingfisher Rt. pénzügyi és végrehajtó igazgatója. 2012 -ben csatlakozott a Kingfisherhez. Korábban a Vodafone csoport afrikai, közel-keleti, ázsiai és Csendes óceáni térségért felelős pénzügyi főigazgatója, a Vodacom és Safaricom igazgató tanácsi tagja volt.  Karen átfogó tapasztalatokkal rendelkezik a menedzsment és a pénzügyek terén.