Sajtószoba





2012


2012. október 30.


Előzetes eredmények a 2012. szeptember 30-án végződött pénzügyi évről

Előzetes eredmények a 2012. szeptember 30-án végződött pénzügyi évről

Eladás növekedés


Minőségi növekedés a teljes dohány portfólióban

  • A nettó dohányjövedelem 4 százalékos növekedése; a szálankénti egyenérték szerinti volumen 2.7 százalékkal csökkent
  • Kitűnő nettó dohányjövedelem növekedés a teljes portfólióban
  • + 13 százalék a stratégiai kulcs márkáknál: Davidoff; Gauloises Blondes; West és JPS
  • + 13 százalék finom vágott dohány
  • + 10 százalék prémium szivarok
  • + 46 százalék snüssz
Magas haszonkulcs

  • A dohány módosított működési kulcsát 42  százalékon tartottuk
  • 8 százalék módosított részvény jövedelmezőségi növekmény
  • Stratégiai befektetések vezette minőségi növekedés

A részvényesek jövedelmének maximalizálása

  • Évi 41 százalékos növekedés a jövedelemben, £1.5 milliárdra
  • Az éves osztalék 11 százalékra nőtt; a kifizetési arány pedig 52.5  százalékra
  • £528 milliós részvényvásárlás; az évre vetített £500 milliós részvény visszavásárlás folyamatban van

Spanyol goodwill

  • £1.2 milliárd nem készpénzbeli  átértékelés a spanyol gazdasági mutatók további romlása miatt; a spanyol módosított működési profit 6 százalékra nőtt

Alison Cooper vezérigazgató nyilatkozata:

“Magas minőségi növekedést generáltunk befektetéseinkkel azon dohánymárkáinkba, melyek hosszú távon fenntartható eladásokat biztosítanak. A jövedelmezőség erős volt a teljes portfólióban és különösen elégedett vagyok stratégiai kulcs márkáink, a Davidoff, Gauloises Blondes, West és JPS kitűnő teljesítményével, melyek mennyiségben 7,  jövedelmezőségben 13 százalékkal nőttek.”

“Portfóliónk páratlan választékot nyújt a fogyasztóknak és jelentős lehetőséget ad a további növekedésre. Arra összpontosítunk, hogy kiaknázzuk ezt a növekedési potenciált hatékony költség és készpénz menedzsment mellett, maximalizálva a részvényeseinknek teremtett értéket.”

2012. szeptember 20.


Kereskedelmi adatok frissítése

Kereskedelmi adatok frissítése

Az Imperial Tobacco Group PLC (Imperial Tobacco) megerősíti, hogy a Csoport általános pénzügyi pozíciója és működési teljesítménye a 2012. szeptember 30-ig tartó pézügyi évben az Igazgató Tanács elvárásainak megfelelően alakul.

Stratégiai kucs márkáink jelentős nyereséget mutatnak és növeltük jövedelmezőségünket a minőségi növekedés ösztönzőire koncentrálva teljes dohány portfóliónkban.

A nettó dohány bevételek* várhatóan kb. négy százalékkal emelkednek köszönhetően kelet-európai, afrikai és közel-keleti, valamint ázsiai – Csendes óceáni térségeink jó teljesítményei révén.

A szálankénti egyenérték szerinti volumen várhatóan  három százalékkal csökken**, jórészt  az ukrán (cigaretta) és lengyel (finom vágott dohány) piac tartós gyengélkedése, illetve a Szíria ellen bevezetett nemzetközi kereskedelmi szankciók következtében.

Davidoff, Gauloises Blondes, West  és JPS stratégiai kulcs márkáink kiemelkedő fejlődését várhatóan e márkák további mennyiségi és profit növekedése is tükrözi – ez a jövőben is növekvő arányt képez eladásainkban.

Az Imperial Tobacco várhatóan 2012. október 30-án, kedden teszi közzé a 2012. szeptember 30-án záruló év eredményeit.

* konstans devizában
** A 2012-es félévi jelentésben közölt 2011. évi 346 md. viszonylatában

2012. július 24.


A menedzsment időközi jelentése a 2012. június 30-án végződő 9 hónap eredményeiről

A menedzsment időközi jelentése a 2012. június 30-án végződő 9 hónap eredményeiről

Az Imperial Tobacco Group PLC megerősíti, hogy az általános pénzügyi helyzet és a Csoport  működési teljesítménye a 2012. szeptember 30-ig tartó pénzügyi év során megfelel az Igazgató Tanács várakozásainak. 

Az alábbiak az első kilenc hónapra vonatkoznak, ha másképpen nem jelezzük. A nettó dohány jövedelem adatai nem tartalmazzák az árfolyamhatásokat.

A portfólió nyereségek lendületbe hozták az értékesítést

  • A nettó dohány jövedelem 3%-os növekedése erős és tartós ár/mix arányt tükröz; a szálankénti ekvivalens mennyiség 3%-al csökkent 
  • Folytatódik a kulcs stratégiai márkák erős növekedése, a nettó jövedelem 13 és az egyesített szálankénti ekvivalens mennyiség 6 százalékos növekedésével 
  • Kiemelkedő növekedés kubai szivarok terén a feltörekvő piacokon és jelentős nyereségek a snüssz szegmensben 
A mai bejelentéseket összefoglalva Alison Cooper vezérigazgató az alábbiakat mondta:
"Ez a jó teljesítmény azon a pozitív értékesítési fellendülésen alapul melyet teljes dohány portfóliónk terén sikerült generálnunk mind az EU, mind az azon kívüli piacainkon.”

“Különösen elégedett vagyok a stratégiai márkáink terén elért mennyiségi és jövedelem növekedéssel.A Davidoff, Gauloises Blondes, West és JPS most egyharmadát képviseli a szálankénti ekvivalens termelési mennyiségünknek.” 

"Az év további időszakában is következetesen alkalmazzuk eladásnövelő prioritásainkat, hogy
szélesíthessük régióinkban az értékesítést. A kihívást jelentő körülmények továbbra is fennállnak néhány piacon, de az ebben a környezetben elért eddigi, növekedést produkáló erős eredményeink révén jó pozícióban maradunk, hogy folytathassuk az értékmaximalizálást részvényeseink számára.” 

2012. május 1.


Igazgató Tanácsi kinevezés

Igazgató Tanácsi kinevezés

2012. június 1-i hatállyal Matthew Phillips Vállalati és Jogi Ügyek Igazgató lesz az Igazgató Tanács tagjaként a Vállalati Ügyek Igazgatója, erősítve a vállalati ügyek fontosságát és szélesítve az ügyvezetői részvételt a Tanácsban.

2012. június 1-i hatállyal John Downing, aki eddig a Jogi Csoport vezetője volt, lesz a Vállalat Titkára.

Ian Napier, az Imperial Tobacco Csoport elnöke kijelentette: „Örömmel üdvözlöm Matthew-t a Tanácsban és John kinevezését a Vállalat Titkárává.

Matthew kinevezése egyaránt tükrözi a Vállalati Ügyek szerepének fontosságát fenntartható eladásnövelési törekvéseinkben és az ő folyamatos hozzájárulását a Csoport stratégiai fejlesztéséhez.”


Életrajzi részletek

Matthew Phillips

Matthew 2000. óta dolgozik az Imperialnál. Előtte a Linklaters és a Burges Salmon jogi cégeknél volt.

M&A hátterét kamatoztatva aktívan részt vett a Reemtsma felvásárlásban vezető tagja volt az Altadis felvásárlást irányító stratégiai csapatnak. 2004-ben a Vállalat Titkárává, 2007. novemberében fő jogtanácsossá, 2010.októberében pedig a Vállalati és Jogi Ügyek vezető igazgatójává nevezték ki.

Matthew a felelőse globális szabályozási és jogi ügyeinknek, valamint a tiltott kereskedelem elleni és a vállalati felelősségvállalalási stratégiák alakításának. 2004 óta tagja az Operating Executive (korábban Chief Executives) Bizottságnak és fontos szerepet játszott az Imperial eladásnövelési stratégiájának újraformálásában.

John Downing

John 2005-ben csatlakozott az Imperialhoz. Korábban a Linklaters jogi cégnél dolgozott. Számos szenior posztot töltött be és 2010-ben lett a Jogi Csoport vezetője közösen irányítva Matthew-val a Csoport jogi tevékenységét. Vezető szerepet játszott az Altadis felvásárlás minden aspektusában és jelentős tapasztalatai vannak a pénzügyekhez és üzletfejlesztéshez, valamint egyéb kereskedelmi ügyekhez kapcsolódó fontos vállalati projektek irányításában.

2012. május 1.


Félévi eredmények 2012. március 31-ig

Félévi eredmények 2012. március 31-ig

Teljes dohány portfólió eladás ösztönzés

Eladás növekedés
  • A nettó dohány árbevétel 3,3%-al nőtt; a szálankénti 5%-al
  • A stratégiai kulcsmárkákból származó árbevétel 12%-al, szálanként számolva 5%-al nőtt
  • Folytatódott a növekedés a luxus kubai szivarok és snüssz termékek körében
  • Erős 2. negyedévi növekedés: dohány nettó bevételek +8%*; szálanként -1%*
Folyamatos költség optimalizálás
  • A dohány módosított működési árrése kb. 43%
  • Növekedést serkentő fegyelmezett beruházások
Hozam maximalizálás
  • Az időközi osztalék növekedése 13%
  • Az éves osztalékráta bevételeket meghaladó arányú növekedése
  • Évi 500 millió fontnyi részvény visszavásárlást értünk el – ez folytatódik
*2.negyedévi teljesítmény az előző év hasonló időszakához képest

Fontos elemek -
módosított bázis1
6 havi, 2012. márc.31-ig Változás Változás konstans valutában3 6 havi, 2011. márc.31-ig
 Szálankénti megfelelő2 159.1bn  -4.1%
 165.9bn
 Dohány nettó bevétel £3,388m  +3.0%  +3.3%  £3,289m
Dohány módosított működési profit
£1,456m  +3.3%  +3.3%  £1,409m
 Logisztikai disztribúciós ktsg. £439m  -2.9%  -1.8%  £452m
 Logisztika módosított működési profit
£76m  -5.0%  -3.8%  £80m
 Total módosított működési profit
£1,524m  +3.0%  +3.0% £1,479m
 Módosított hozam/részvény 93.1p
 +5.3%  +5.1% 88.4p
Időszaki osztalék/részvény
31.7p  +12.8%    28.1p

1. A menedzsment szerint ezek a nem-GAAP mérőszámok hasznos összehasonlítását adják az üzleti teljesítmény alakulásának és tükrözik az üzletmenet ellenőrzöttségét. A meghatározások szerepelnek könyvelési irányelveinkben a pénzügyi jelentésekhez fűzött megjegyzésekben. A módosított és tényleges eredmények közti megfeleltetések szintén e megjegyzésekben találhatóak.
2. A szálankénti egyenérték együttesen tartalmazza a cigaretta és a finom vágott dohány mennyiséget. 2011. évi szálankénti egyenérték mennyiségeinket módosítottuk, mert változott a vágott dohánynál alkalmazott konverziós faktor tükrözve e szegmens növekvő fogyasztását.
3. A konstans valutában történő mérés kiszűri az átváltásokból eredő értelmezési problémákat és segíti a tengeren túli tevékenység jobb értelmezhetőségét. Az e dokumentumban szereplő százalékos növekedések, a módosított eredmények növekedése, vagy csökkenése mind állandó valutában számolt, hacsak nem jelöltük másként.


Allison Cooper, vezérigazgató:

„A teljes dohány portfóliónkban rejlő potenciál kiaknázására összpontosítottunk és ez jó első félévi teljesítményt eredményezett, erős második negyedévi eredményekkel, tükrözve az általunk generált eladási hajtóerőt. 
Örömömre szolgál stratégiai kulcsmárkáink, a  Davidoff, Gauloises Blondes, West és JPS, folytatódó sikere, valamint a legutóbbi, mind az EU, mind pedig a feltörekvő piacokon tett előrelépés a cigaretta és vágott dohány részesedés területén.
A fegyelmezett befektetések támogatják eladási törekvéseinket és továbbra is maximalizálni  fogjuk növekedési lehetőségeinket, melyeket egyedülálló portfóliónk nyújt, hogy további értéket teremtsünk részvényeseinknek."

Fontos elemek -
tényleges bázis
6 havi, 2012. márc.31-ig Változás 6 havi, 2011.
márc.31-ig
Bevétel £13,962m +1.9% £13,701m
Működési profit £1,330m +4.4% £1,274m
Jövedelmezőség/részvény 82.5p -9.6% 91.3p

Figyelmeztetés

Néhány megállapítás ebben az anyagban jövőbe mutató elemeket tartalmazhat. Minden olyan kijelentés, amely nem megtörtént tényadatokat tartalmaz, beleértve korlátozás nélkül a Társaság jövőbeni elvárásait, pénzügyi teljesítményét, pénzügyi és üzleti körülményeket, jövőbe mutatónak kell tekinteni. Ezek a jövőbe mutató kijelentések természetesen ki vannak téve kockázatoknak és bizonytalanságoknak, amelyek alapján a tényleges eredmények eltérhetnek az itt jelzettektől. E kockázatok és bizonytalanságok több más elem mellett magukban foglalják a változó gazdasági, pénzügyi, üzleti, vagy egyéb piaci feltételeket, melyek közül néhány megtalálható a 2011. évi Jelentés 16-19. oldalain. Ezek és más faktorok hátrányosan befolyásolhatják az ebben az anyagban leírt tervek végeredményét és a pénzügyi kihatásokat. Ezért tanácsos ezeket a jövőbe mutató kijelentéseket óvatosan kezelni. A jövőbe mutató kijelentések a bejelentés idején rendelkezésre álló adatokat és információt tükrözik és a Társaság nem köteles ezek frissítésére. E bejelentésben semmi nem tekinthető profit előrejelzésnek.

2012. március 22.


Közlemény

Közlemény

Az Imperial Tobacco Magyarország Kft. (Cg.: 01-09-886590, székhely: 1138 Budapest, Váci út 141.) – hivatkozással a Gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. (Grtv.) 20. § (2) bekezdésében előírt kötelezettségére - ezúton teszi közzé a 2011. naptári évben a Grtv. szerint meghatározott reklámra és szponzorálásra fordított kiadásainak összegét. A reklámra fordított kiadások összege 72 327 835 Ft volt. A Grtv. 20. § (1) előírásainak megfelelően a vállalat dohánytermékekre vonatkozó szponzorálást nem folytatott, így az ilyen kiadások összege 0 Ft volt.